Sponsored

Sunday, February 17, 2008

aku kuat makan.

ayah dan abang aku pergi KL. ade program muzakarah nasional. 2 hari kot.


udang tu nampak sedap. nyumm!

tengahari tadi, umi masak nasi goreng udang. lebihan nasi lemak pagi tadi. sememangnya kalau umi yang beli nasi lemak, she always buy extra. kadang-kadang tu, siap beli yang lauk daging atau ikan. commonly, nasi sambal ikin bilis telur je. aku sebenarnya nak tergelak. selalunya ayah aku yang beli sarapan pagi. kalo ayah outsation atau pergi program kat luar perlis, baru umi akan take turn membeli sarapan. mungkin itu salah satu faktor umi sangat teruja bila sampai di kedai nasi lemak. hehehe :P every day, ayah aku beli double nasi lemak untuk aku. *budak kuat makan, tapi still underweight* hehehe. dan kalau afar dan denz balik rumah, jumlah wang yang dibelanjakan untuk sarapan akan lebih meningkat daripada biasa. sebab diorang pun makan banyak macam aku. hahaha X)

ayah : orang buat keje, makan dua takpe la. ni, duduk rumah pun dua.
aku : hhehe, eh. ade gak buat keje.

back to topic lunch tadi. as usual, budak kuat makan ni makan dengan lahapnya. perut tong. hahhaha. lebih-lebih lagi, ada udang besar. berkali-kali aku tambah. muahaha. walaupun perut dah kata STOP, mulut ni tanak berenti. ish ishh..
cara makan Rasulullah; makanlah sekadarnya. makan sebelum lapar dan berhenti sebelum kenyang.
oh, nampaknya aku perlu ubah tabiat ini supaya dapat kekal langsing sepanjang hayat. lol =P

waktu program MH dulu, sendawa 1 kali dah cukup dah makan. kadang-kadang tu, makan sikit je tapi dah 3 kali sendawa. mungkin berkat makan secara berjamaah dalam talam. Allah nak bagi reminder supaya kurangkan makan, banyakkan amal. kalo banyak makan, banyak la tidonya. maka, kuranglah pahala.



terlentang habis.


sopannya tido.


cover sikit.

; today I wanna wish 'SELAMAT HARI LAHIR' kepada kawanku, mukmina bt dasiman. dia sekarang tengah sibuk menjalani latihan PLKN. semoga tabah hendaknya, hahaha. sori la, tak balas mesej. takde kredit; huhu. semoga persahabatan kita kekal selamanya. insya Allah :) IMUSM! <3


1, 2.. 18 tiupp!

angin, kau nyanyikan lagu.
untuk temanku, tenang selalu.
bayu.. sampaikan berita
daku kini ceria.
aman dan bahagia.


alamak, umi dah panggil. angkat baju.. hujan nak turun malam dah gelap! karang busuk kena asap daripada kilang tebu. cepattt!

No comments: