Sponsored

Saturday, January 23, 2010

insiden di sentral.

aku sampai KL Sentral semalam lebih kurang pukul 7 setengah malam. still have times to lepak2 before keretapi bertolak pukul 9.10 malam tu. aku naik aras 2 dulu; cari port nak letak beg bagasi, senang nanti nak jalan-jalan tempat lain. lepas letak beg, terus menuju ke KFC.

tiba-tiba, ERK!

dalam wallet cuma tinggal rm6, mane cukup nak beli makanan. nak beli Jom Jimat rm 5.90 pun tak lepas sebab campur dengan tax dah jadi rm 6.20. alahai, terus turun aras 1 cari atm machine. dah berape mesin aku try, bank islam, maybank, cimb? tapi still tak dapat nak keluarkan duit. aduhh, rase cam nak nangis je (tapi perlu ke? sedangkan boleh je survive dgn 6ringgit tu =P) akhirnya, lepas beberapa kali cucuk2, berjaya juga keluarkan rm50. sangattlah lega, coz boleh berbelanje. hahaha.

ape motif gambar ni?

sambil baca RD (baru beli, kononnya takut bosan). tiba-tiba buat kali kedua,
adik, ketapi pukul brape?
pukul 9 japgi.
macamni, abang nak pinjam duit boleh? wallet abg kene curi.
(ahh?) emm.
abg nak pinjam rm50. nanti abg bayar balik, nama adik ape?
balqis.
no. telefon? adik pakai prepaid? nak duit balik ke topup?
013-256****. aa, topup jela.
(aku tengok je dia catat atas kertas, blur sebenarnya)

adik nak balik mane ni?
arau.
adik blaja katne?
USIM. kat Pandan Indah.
USIM tu ape ae? (dia catat lagi)
Universiti Sains Islam Malaysia (adoii, sedihnya. USIM tak dikenali ramai)

camne boleh kena curi tu?
dlm lrt tadi. penuh, dia curi wallet + hdphone sekali. nak pinjam kat KFC, tapi takboleh dia cakap sebab duit company. ni nampak adik kat sini.

(aku ingatkan dia baru lepas habis solat, tapi tengok mata dia merah. kasihan plak. kalo aku jadi macam dia, taktahulah ape yang nak dibuat )

ooh. aa, saya ade m20 je.
(actually, aku ade lagi rm10 tapi aku simpan kot2 ade pe2 terjadi nanti)

a, ok. abg naik teksi. terima kasih ye dik. semoga adik selamat sampai.
OK.

lepas tu, aku terus sambung baca RD seperti tiada ape yang berlaku. kalau ia tak benar, takpela sbb tak banyak sgt pun duit yang aku bagi. tapi, insyaAllah I believe in him.

Ya Allah, insafkanlah peragut/pencuri yang berada di luar sana. kasihan orang yang tak berdosa menjadi mangsa.

2 comments:

oneaminah sakura said...

woo...berhati2 laa di jln raya. baca doa bebanyak~

balqis said...

he.
insyaAllah :)