Sponsored

Tuesday, April 15, 2008

pakcik tu?

dua belas tengahari tadi, aku naik bas. tunggu dalam bas dulu sebelum tiba masa bertolak dia, 1230. ade sorang pakcik ni, muka hitam gelap2. mula-mula dia duduk depan, pastu dia pergi seat belakang sikit. dok kat seat belakang tu, dia dok toleh-toleh belakang kejap. pastu dok perati je belakang. aku yang tak tahu ape-ape ni, tengok je la dia. pastu aku tengok tempat lain. tengok depan balik, dia dok tengok lagi. hisshh, pakcik ni ape dia. dok tengok-tengok. badan dia adela macam terhenjut-henjut sikit. aku pelik. 15 minit pastu, pakcik tu turun.

turun je pakcik tu dari bas, kakak sebelah seat aku kata:

"adik tengok pakcik tu?"

"ha'ah"

"pakcik tu gila ---- sikit. pantang tengok perempuan. gatal. tak padan dengan tua!"

"oo, ingatkan dia dok tengok ape" *aku ingatkan dia dok carik loceng, tapi pelik juga lama pulak dok cari*

"dia naik bas ni ke?" aku dah takut dah. wahaha =P

"tak, dia slalu naik bas camtu la. tengok-tengok."



AAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH!!!