Sponsored

Thursday, April 03, 2008

hari yang takde ape-ape


tengok saja.takyah beli.

tadi aku pegi pasar malam dengan umi. rasa nak jamah makanan kat luar pulak sekali-sekala. jenguk-jenguk jugak blaus dengan seluar kot2 ada yang berkenan. hmm, harga mahal jugak ehh~ ingat kalo beli kat pasar malam, boleh la murah. ni 30+ jugak, adoi.

tengah2 jalan tu, umi terserempak kawan dia. baru umi cakap sepatah dua kata, aku dengar ade orang kata.
"makcik, sembang kat rumah la"
oi. takreti nak beradab betul la. yela, dah orang kebetulan jumpa, takkan nak hurung bawak balik rumah. kita just nak bertegur sapa, okey~


menu malam

aku ada apply medic kat mesir bawah akademi al-quran. ada seorang professor ni rekemenkan untuk orang yang dapat sekurang-kurangnya 4B *yang taklayak JPA/MARA la, macam aku ni, huhuhhu sedihnya* syarat kemasukan dia rasanya kena hafal sekurang2nya 2 juzuk *ke lebih lagik?* sebelun pergi ke sana. so, kena la pulun betul-betul. Ya Allah, permudahkanlah aku untuk menghafal ayat-ayat cinta-Mu ini, ya Allah. kuatkanlah daya ingatanku, aamin.


bacalah dengan nama Tuhan-Mu yang Menciptakan


sekarang, aku baru hafal 2 muka surat surah al-baqarah. waa~ banyak lagi dehh kalo nak habis satu juzuk. tambah-tambah, dengan takde disiplinnya. wahaha, biasala duduk kat rumah. banyak godaan, dugaan dan cabaran yang perlu ditempuhi. lol =P

umi kasitahu, aisyah pesan jangan bagi balqis mengadap komputer lame-lame sangat. dok tengok cite je~ *adehhh~!*

p/s: aisyah pesan lagik, simpan duit untuk belajar nanti. tapi,camne nak dapat duit-nya. tak keje ape. kalo pegi sekolah, boleh gak simpan duit belanja. ni, duduk rumah je; mana duit nak datang~

No comments: