Sponsored

Tuesday, August 28, 2007

bye for now.

peringatan drpd hotlink: sila tambah nilai selewatnya 14/9 untuk mengelakkan baki anda ditolak. terima kasih.

semalam, aku hampir mahu demam. balik dari sekolah, kepalaku sudah pening-pening. petang tu, badan dah rasa macam panas je. tidakk, aku tak mahu demam. huhuhu, terus aku letak tuala basah atas kepala. prevention is better than cure, kan. hahaha ;) then, aku amik thermometer yang guna untuk baby sukat suhu badan aku. tet, tet. 36.4 celcius. normal la kan? cuma hampir-hampir je.

hmm, hampir satu rumah demam cuma berlainan waktu. mula-mula, my sister-in-law kemudian menjangkiti anaknya, nusaibah. si syebah ni kena sekejap je, sebab terus pergi klinik ambil ubat. terus okay. lepas tu, ayah aku pula. demam2 plus muntah. taktau sebab ape. pergi klinik 4 kali dah rasanya. trus menjangkiti emak aku pula. alhamdulillah, ayahku sudah sihat sikit hari ni. macam dah okey, selera pun bertambah jugak. hoho. dan akhirnya aku, baru semalam. tapi, cepat-cepat aku makan ubat demam supaya demam tu tak melarat-larat. kalo tak, habislah aku. kena ponteng sekolah pulak nampaknya.

minggu ni, minggu cikgu bagi keputusan percubaan SPM. alhamdulillah, okey la. cuma sememangnya biologi dan matematik tambahan aku sangat lemah!! waaa, camana ni. ada ura-ura kata, gred markah ikut negeri. so kalo ikut standard negeri, 65 dah dapat A. hohoho, bagus jugak eh. tapi, yang dua subjek tadi bawah lagi dari tu. takpe2, usaha lagi yep!
'cik qih kawaii. cik afa toek, kan.'

hahaha, inilah kesan-kesan mengajar budak-budak perkataan pelik. kawaii itu bermaksud kiut/cute, dan toek itu i-dont-know-maksudnya. tapi, macam opposite baik la kot. apabila anak saudaraku macam nak bandingkan aku dengan adik aku, dia akan kata 'cik qih kawaii' banyak kali. sampai la aku megiyakannya. kalo tak, dia nak ulang je. hahaha. tapi, bila dia baik-baik dengan adik aku plus aku ada marah dia. dia akan kata 'cik afa kawaii, cik qih toek kan cik afa kan?' ish ish ish. apela nasibku.

okla, got to go. 2 moths more, bye for now ya!

No comments: