Sponsored

Sunday, March 09, 2008

random posts :)

I am writing this while having a piece of puding jagung kastad. ralit2, dah habis setengah tupperware pun.


tak lawa seyh~

tadi pagi, aku buat puding jagung kastad sensorang. teringin sangat nak makan. dulu kak najah buat, aku yang tolong perabiskan senyap-senyap, hehe. resipi pegi cari kat internet. search2 pakcik google, akhirnya berjumpa juga. yes! nasib baik juga semua bahan-bahan dah ada kat rumah. takpayah la susah-susah nak pegi beli kat kedai pulak. bahan2 pun berlebihan; baik aku guna instead habis date due nanti. satu tin susu cair dah pun dibuang ke dalam tong sampah sebab tarikh yang tertulis kat situ adalah pada bulan 2 tahun 2008. ah, membazirnya tak guna~

tadi, tengah dok kacau puding tu atas api, mak aku datang. dia kata:

"kuningnya kaler. nanti takpayah buat dah. pewarnanya je banyak"
"ehh.."

*bukan ke jagung tu yang kuning? ke kastad tak bagus?*

kedai buku baru bukak

2 hari lepas. aku pegi kedai abang dan kakak iparku di plaza kangar; IQRA'BOOKS. banyak la buku yang dijual; antaranya buku-buku motivasi oleh penulis terkenal (dr. hm tuah, dr. danial, ustzh siti nor bahyah, bla bla), novel-novel islamik (ayat-ayat cinta, pesona cleopatra, ketika cinta bertasbih, dalam mihrab cinta, tautan hati dll). novel2 karya ramlee awang mursyid (my bro sangat minat buku dia) dan buku-buku pelajaran budak darjah 1 sampai la form 5.


buku-buku motivasi


bukunya berkaler-kaler. dushh!


oh, ini tuan kedai~


aku suka tengok buku2 pelajaran tu, macam-macam kaler dan design. hahahah =P tapi disebabkan aku dah habis dah zaman buku2 tu, terpaksala aku meng'usha' buku-buku lain.




harga <39

tshirt labuh pun ade jual gak. sape-sape yang berminat, bolehla tinggalkan pesanan. nanti aku kasi contact number-nya ya.

kat luar plaza kangar tu, ade satu kedai roti ni, namanya alphine delice (sebut : al-fain-delis). wahh, namanya sungguh sofistikated~ kedai tu kepunyaan orang Islam dan chefnya adalah orang Inggeris beragama Islam. yang istimewanya, roti-roti kat situ semua takde campur bahan kimia. freshly baked~ mak aku sangat suka bila dia kata macam tu sebab she is so aware about this thing!


bla bla bla roti kami takde bahan kimia


ibah promoter alphine delice


sebelah kedai roti tu plak, ade strawberry cafe. fuhh, namanya pun! jam kat kafe tu pun bermotifkan buah seteroberi. ingat lagi insiden lawak kat situ. aku dan afarz pergi kedai tu nak beli aiskrim. tuan kedai tu datang menjenguk peti aiskrim tu sama-sama dengan kami. sambil dok reccomend aiskrim ni, aiskrim tu. sebenarnya, tuan kedai tu kata peti aiskrim tu baru diletak dan dia tak tahu lagi harga-harga aiskrim tu even ade pelekat harga aiskrim atas peti tu. sambil kami berTIGA dok jenguk aiskrim dalam peti, sambil cari harga kat pelekat tu. hahhaha =P

keputusan pilihan raya ke-12



p/s : 2 hari lagi~

No comments: